zaterdag 30 oktober 2010

Rommelmarkt



Vroeger hebben wij regelmatig op rommelmarkten gestaan. Ik vond dat heel gezellig. Was weken van tevoren al bezig om spulletjes bij elkaar te zoeken en in te pakken. En dan op de dag zelf vroeg opstaan en met je spullen richting sporthal. Want daar hebben wij vaak gestaan. In onze eigen woonplaats en ook in andere plaatsen. En ik had wat spullen om te verkopen. Want ik veranderde steeds van inrichting.

Wij hadden een kraam gehuurd en vol verwachting gingen wij op pad. Ik vond het altijd leuk. Het voelde aan als een dagje uit. Nu verkochten wij babyspullen : kinderwagen,buggy, veel babykleertjes, speelgoed en ook nog spulletjes voor in huis. Allemaal nog heel mooi. Want ik was wel zuinig op mijn spullen. Wij waren nog bezig om al onze spullen uit te stallen, toen een man steeds maar langs onze kraam liep. Hij had interesse in de kinderwagen en buggy. Voor bezoekers was het nog gesloten, dus het was ook iemand met een kraam. Wij hadden nog niet zo heel veel ervaring en wisten niet zo goed wat wij moesten doen. De man wilde de spullen kopen voor een (in onze ogen) belachelijke prijs. Na wat heen en weer gepraat toch maar tot de koop overgegaan. De hal ging open en ik slenterde er overheen. Pukman stond even alleen achter de kraam. Tot mijn verbazing zag ik dat de spullen die wij net verkocht hadden voor een veel hogere prijs bij die persoon stonden. En het werd nog verkocht ook! Ik was boos. En ik heb er wel wat van geleerd. Dat zou mij niet meer gebeuren!

De laatste rommelmarkt die wij meemaakten was een kofferbak sale. Heel leuk. Je neemt net zoveel mee, als er in je auto past en dat verkoop je. Het was een heel eind rijden en wij gingen op een zondag om half 7 op pad. Werden wij in onze woonplaats aangehouden : alcoholcontrole! Hahahaha........We hadden misschien te veel koffie op om wakker te worden, maar daar bleef het bij. Pukman moest blazen en wij mochten verder. De dag was heel gezellig. Je kreeg een plaats aangeboden en daar zette je dan je auto neer. Een stuk grond voor de auto mocht je gebruiken om je spullen te verkopen. Het was in de buitenlucht en het was gelukkig mooi weer. Twee gemakkelijke stoelen meegenomen, koffie en broodjes en we kwamen de dag wel door. Op het terrein had je ook een restaurant, maar die was behoorlijk duur.

Wij hebben nog redelijk wat verkocht. Ik had vooral kleding en schoenen meegenomen en dat zag er nog heel mooi uit. Het was een gezellige dag. De sfeer was goed, mooi weer, echt een dagje uit.

Nu doen wij dat eigenlijk niet meer. Ik vind dat best jammer, want ik vind het leuk. Je spulletjes vinden voor weing geld een nieuwe eigenaar die er blij mee is, jij verdient er nog wat aan en het is een leuk dagje uit.

Met die verbouwing ben ik aan het opruimen en uitzoeken. Misschien toch nog een dagje rommelmarkt??

Liefs Puk

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik heb dat zelf maar een keertje gedaan en verder altijd kinderkleding naar een beurs gebracht, verkocht en ook daar altijd gekocht.
    Als je nog genoeg hebt, waarom ook niet he, gezellig nog een keertje rommelmarkten :-) Lijkt me zelfs beter dan via Marktplaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Puk moet je me wel zeggen waar je gaat staan hoor want ik ben dol op rommelmarkten. De sfeer, de spulletjes.
    O en dan die vent die jullie spullen heeft geocht en veel duurder verkocht. Zou mij ook kunnen overkomen, je wilt iemand blij maken en zij maken er misbruik van. Mijn broer had dat ooit met een vriend die zijn auto wilde kopen. een goedkoop prijsje gemaakt, radio en alles erin gelaten want ja het was voor een vriend. Nou die vriend heeft de auto niet eens aangeraakt en met winst verkocht dezelfde dag.
    Ik snap niet dat mensen dat kunnen. Ik zou me zo schuldig voelen.
    Fijn weekend en liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We staan elk jaar een paar keer op de rommelmarkt. Er zijn echt stromen spullen in ons huis gegaan, maar door het verkopen op rommelmarkten zijn er ook stromen uitgegaan. En al die kleine bedragen die je verdient worden uiteindelijk toch een groot bedrag. We hadden in zo'n 8 jaar voor 1000 euro verkocht, dat vind ik echt de moeite waard, boven dat het inderdaad reuze gezellig is. Omdat m'n jongste nu 9 is heb ik wel besloten dat ik nog een paar jaar ga staan, omdat zij altijd meegaat, en m'n ervaring met de andere kinderen is dat ze na hun 12e het niet zo leuk meer vinden. Alleen er staan vind ik niet zo leuk.
    Veel succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was ooit ook een fervent rommelmarkt verkoopster. Heerlijk, super leuk!
    Ik zou het zeker weer doen....

    BeantwoordenVerwijderen