vrijdag 29 oktober 2010

Mijn Vrijdag



Allereerst : De radiator is geschilderd en ziet er goed uit. Valt mij heel erg mee. Dus wij hebben besloten om het hierbij te laten.

Wat de loodgieter betreft : De man doet ook alleen maar z'n werk. Van zijn werkgever mag hij alleen maar dingen terugplaatsen, die ook zijn verwijderd. Komt daar een nieuwe voor in de plaats, mag het niet teruggezet worden. Krom, maar waar. Hij is nu gekit en klaaaaaar!!!!!!

Ik zit alleen nog met dat voegsel op de muur. Het blijft wit ( het hele huis trouwens). Nu nam ik het af met een natte doek, maar daarmee schijn ik het alleen maar te verplaatsen. Ik moet het eerst met een droge doek afnemen. Iemand ervaring?

Nu kan ik eindelijk aan mijn eigen "project" beginnen. De hal schilderen, het toilet beneden, in de huiskamer ook het een en ander schilderen en dan goed schoonmaken. Alle kasten in de kamer en keuken moeten leeggeruimd en schoongemaakt worden. En dan gezellig inrichten.
En de badkamer ook nog natuurlijk. Dit weekend de douchewanden erin. Een soort walk-in. Heel mooi met 8mm veiligheidsglas. De rest komt wel. Vanaf maandag niet meer om 6 uur opstaan. Mag nu iets later en ik kan zelf aan de slag. Heerlijk!

Het consuminderen schiet er helemaal bij in. Ik heb het niet echt bijgehouden en van TIM word ik ook niet veel wijzer. Als je in zo'n periode zit, let je niet echt op je uitgaven. Maar dat komt wel weer. Als de beneden verdieping en de badkamer klaar zijn, doen wij het even rustig aan. Eerst bijkomen voor wij met de volgende kamer beginnen. Dan wil ik het zoveel mogelijk van het geld doen wat ik anders zou sparen. Toch weer een nieuwe uitdaging. Dat vind ik wel leuk.

Vanmiddag is Pukman wat vroeger thuis. Gaan wij naar ons tweede "huis", de bouwmarkt. Er moeten wat spullen ingeslagen worden. De boodschappen heb ik ook nog niet in huis. Straks even een lijstje maken. Dan nog even naar de Bieb. Ik wil graag het boek lenen wat Manon mij heeft aangeraden: Het lichaam van Clara, van Jan Siebelink. Dan gelijk langs het gemeentehuis om mijn rijbewijs op te halen. Dat is tegenwoordig ook niet goedkoop. Past dat ding tenminste in mijn portemonnee.

Zo ziet mijn dag er een beetje uit. Voor iedereen: Een heel fijn weekend.

Liefs Puk

7 opmerkingen:

  1. een rijbewijs is inderdaad niet goedkoop althans dat lijkt zo maar een rijbewijs gaat 10 jaar mee dus 10x 365 dagen = 3650 dagen deel de prijs vna je rijbewijs door dit getal en je komt op een paar cent per dag uit valt het misschien toch nog mee ? ;-) fijn weekend

    groetjes Wil een mee leesster

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat dat stuk van de werken er weer opzit he! Ja, op zoeen momenten wordt er vaak niet naar de uitgaven gekeken he... ik ken dat, nog snel dit bij halen, want dat hebben we daar nodig, nog wat vijzen, hamer is stuk, ... en op het einde ben je echt een hoop geld extra kwijt he.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat de verbouwing bijna klaar is, nog even doorzetten en succes met je eigen nieuwe project, leuk!! Ik hoop dit weekend ook weer wat te kunnen doen, maar zit ook nog met verjaardagen, dus we zien wel wat lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt nog heel wat werk voor de boeg, als ik dat zo lees. Kun je dan wel tot lezen komen? Ik heb ook zo'n zin om eens lekker te lezen, maar spring voortdurend overeind om 'iets te doen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat de radiator goed gelukt is! Leuk dat je zelf kan gaan verven. Ik vindt dat altijd leuk om te doen. Dat is echt een klusje waarmee je het gelijk ziet opknappen! Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Puk! Het wit van het voegsel moet inderdaad er droog afgepoets worden. Ideaal zijn dan de poetsdoeken van de Action die voor de auto bedoeld zijn. Het is zo'n bundeltje wittige doeken.
    Veel succes!

    Spaarmoeder

    BeantwoordenVerwijderen