donderdag 28 oktober 2010

De Radiator

De badkamer schiet aardig op. Hij is betegeld en gevoegd.Eergisteren kwam de loodgieter alle spullen weer terug plaatsen , er werd gekit en gisteren mochten wij weer douchen ( halleluja!). Over dat terugplaatsen werd nog een hartig woordje gesproken. Het toilet is verwijderd, maar wij hebben een nieuwe gekocht. Die wilde hij niet terug plaatsen. Alleen de oude. Ondanks mijn smeekbeden, koffie en een lieve glimlach, was hij niet te vermurwen. De oude of niets. Dus het werd niets. Hetzelfde met de douchestang en thermostaatkraan. Nu heeft Pukman gouden handjes, dus een echt probleem is er niet. Maar ik vind het belachelijk. Of je toilet A terugplaatst of toilet B, voor mij is er geen verschil.

Blijft er nog over : de radiator. Dat is een verhaal op zich. Vroeger had ik hem geel;-) geschilderd. Een dikke laag ook nog. Ik keek tegen de voorkant aan, eigenlijk maar een klein stukje, want de wasmachine en de droger stonden er voor. Nu zou hij aan een andere muur geplaatst worden en dan keek ik tegen de zijkant aan. En die vond ik zoooo lelijk! Ik was vastbesloten : Er moest een nieuwe komen! De loodgieter had schijnbaar z'n dag niet, want toen ik boven ging kijken zei ik : :Sh#*t ...hij zit tegen de verkeerde muur. Ohhh, was het antwoord.Baas erbij gehaald en de radiator moest verplaatst worden. "Ik zit wel met een paar gaten in mijn nieuwe muur", zei ik. Ik probeerde er alsnog een nieuwe radiator uit te slepen, maar helaas. Was te proberen he. Ik zou nieuwe tegels krijgen en de radiator werd op de goede plek opgehangen. En ik vond het lelijk!! Verschrikkelijk. Pukman had in het weekend dat ding al zoveel mogelijk bewerkt met afbijt ( In de tuin). Maar het was er niet mooier op geworden. En wij gebruiken hem niet eens.

Pukman had cursus gehad en ik zat er een beetje doorheen en ja, dan dondert het in huize Puk (man). "Ik wil een nieuwe", zei ik. ":Zonde van het geld", zegt Pukman. "IK WIL EEN NIEUWE!!". "Het komt wel goed", was het antwoord. En toen werd ik boos. Of Pukman niet een rondje kon gaan lopen en de radiator meenemen. misschien kwam hij langs de stort, kon hij hem gelijk weggooien. Ik geef het toe: Ik ben behoorlijk koppig. Ik draaide wel bij, maar ik vond dat ding nog steeds lelijk.

Pukman had vandaag weer z'n vrije dag. Schoondochter kwam langs en we hebben gezellig zitten kletsen. Pukman ging de radiator schuren.( Nee, ik kreeg geen nieuwe). Pukman is nog steeds niet grijs en is daar best trots op. Maar na twee uur schuren was hij behoorlijk grijs, van top tot teen! "Nu weet ik precies hoe je er uit ziet, als je wel grijs word,"zei ik. Helemaal grijs met een geel tintje. Gelukkig mocht hij douchen hahaha.......

De radiatiator word eerst in de grondverf gezet en dan krijgt hij een likje verf : kleur grijs.

En als het niet lukt, wil ik een nieuwe!!

Liefs Puk

5 opmerkingen:

  1. Wat raar van die loodgieter, het is toch hetzelfde werk.
    En balen van de verwarming, hopelijk gaat het lukken.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon volhouden meid.
    Inderdaad raar van de loodgieter, het is toch lood om oud ijzer of je de ene wc plaatst of de ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Puk, ik ben er weer....
    Raar dat ze geen nieuw toilet willen plaatsen. Wat maakt dat nou uit. Of ze de een of de ander plaatsen, dat maakt toch geen verschil.
    Ondanks je koffie en je smeekbeden....., misschien had je thee moeten aanbieden ;-)
    Ik heb je vorige blogjes nog niet gelezen, doe ik later nog wel. Maar ik wilde toch weer wat bijlezen en reageren.
    Jij heel erg bedankt voor al je lieve woorden op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moet ik nu duimen dat het lukt met dat laagje verf of moet ik duimen dat er toch een nieuwe radiator komt ? hihi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat raar van die loodgieter! Ik hoop dat het goed gaat met het verven van de radiator!

    BeantwoordenVerwijderen