vrijdag 8 oktober 2010

De grofvuilzuiger


En die hebben wij. En ik ben er zoooooooo blij mee. Er ligt hier nogal veel stof en gruis. Een gewone stofzuiger kun je niet gebruiken. Die gaat kapot. Nu had Pukman een advertentie gezien voor een grofvuilzuiger. In de aanbieding  49,95 .Hij rent naar de winkel en dat is maar goed ook, het was de laatste.

Hij moest natuurlijk gelijk uitgeprobeerd worden. Er zit ook een gebruiksaanwijzing bij, maar daar doet Pukman niet aan. Je kunt er met stofzak en zonder stofzak mee zuigen. Hij is ook geschikt om er vloeistoffen mee op te zuigen. Dus wij samen aan de slag. Maar na het zuigen stond er zo'n stofwolk in de kamer. Pukman zag niets, hij had z'n bril niet op. We hebben verschillende kamers gestofzuigd en de benedenverdieping. Maar overal lag zo'n laag stof! Vreselijk.
Tja, zei Pukman, dat blijft nog wel even zo.

Gisteren weer de ramen eruit en aan het eind van de dag lag alles vol gruis. Maar wij hebben de grofvuilzuiger. Aan de slag, maar weer een enorme stofwolk. Er klopt iets niet, zei Pukman, toch maar even de gebruiksaanwijzijng lezen. En daar stond in:

Bij droogzuigen altijd de stofzak gebruiken!

En dat hebben wij niet gedaan. Dus alles wat er opgezogen werd, ging er net zo hard aan de achterkant weer uit. Vandaar die stofwolk. Een stofzuigerzak erin gedaan en toen ging het goed. Wij waren wel lang bezig om alles schoon te maken.

Vandaag zou alles afgetimmerd worden, maar dat is verschoven naar maandag. Ik laat voorlopig alles nog even in het plastic staan. Dus eigenlijk een dagje "rust". Om mij heen word er genoeg geboord, maar hier even niet.
Pukman heeft nog wat schoonmaakmiddelen bij de Action gehaald, waaronder een dweil ( en een hele goede) voor maar 0,39 cent. Fijne winkel, Action.  Voor de rest kan ik in huis niet veel doen, dus ik neem een vrije dag. Ga lekker iets voor mezelf doen.

Geniet van deze dag

Puk

6 opmerkingen:

  1. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het klinkt als een uitvinding! Onze stofzuiger is bijna onderdoor gegaan aan verbouwingstroep. En nee, dat was geen grofvuilzuiger...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ja zo blijf je bezig.
    Geniet lekker van de rust.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry hoor, maar ik moest echt even hardop lachen. Ik zag het al helemaal voor me.
    Ik heb nog nooit van een grofvuilzuiger gehoord, maar het klinkt als een geweldige uitvinding.
    Ik zie net dat ik hetzelfde zit te typen als Lekker Leven Met Minder. Dus stop ik maar snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moest even hardop lachen, wat een stunt!!!! Het is wel ideaal zo'n stofzuiger, als je je huistuin en keukenstofzuiger ervoor gebruikt gaat ie snel kapot! Toen ik aan het klussen was in m'n huis had ik er eentje gehuurd nadat ik een goede stofzuiger gesloopt had.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,

    Ik vind dat je een leuk en afwisselend Blog hebt. Mijmeringen, humor. Verder heb ik iets met pop Puk, bij het afscheid van mijn werk kreeg ik zelfs een pop met een traan.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen