woensdag 6 oktober 2010

Ramen en geen ramen


Ik heb het gevoel of ik op een bouwplaats woon. Alle ramen zijn er nu uit aan de achterkant. Beneden en de twee verdiepingen. We hebben alles in plastic verpakt. Het is zo'n rommel. Maar het eindresultaat word mooi. Daar houden wij ons maar aan vast. Morgen de voorkant. Ik zit nu aan de eettafel, tussen de bouwvakkers die heen en weer lopen.

Wij moeten op pad voor raambekleding. maar dat kan pas volgende week. Tot die tijd is het behelpen. Wij willen ook goed nadenken wat wij voor de ramen hangen. Wij hebben een tuin op het zuiden en wij slapen ook aan die kant, met een plat dak! Zo warm in de zomer. Wij weten nog niet wat wij ophangen. Het liefst iets wat de zon helemaal buiten houd. Maar wat? Iemand suggesties? Ik houd mij aanbevolen.

Zo, eerst maar even koffie zetten voor de heren. Met een koekje erbij.

Geniet van deze dag

Puk

7 opmerkingen:

  1. Ik vond het zelf nogal schelen in warmte met een rolluik wat we in onze vorige woing hadden. Helaas kunnen we er geen ophangen in deze woning.Gr. Lege Zakken Vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik je een tip mag geven neem dan geen lichte lamellen, hebben wij gedaan en je kan er niet naar kijken als de zon er op staat. Echt balen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte!!! Verbouwen kan een crime zijn, maar het levert vaak wat mooiers/beters op!

    Verduisterende gordijnen en rolluiken (screens kan ook, die zijn van stof) kunnen de zon helemaal buiten houden. Die eerste hebben we in de slaapkamer, screens hadden we in ons vorige huis in de kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens jullie veel sterkte met de rommel van de verbouwing.
    Wel een voordeel nu....je hoeft nu geen ramen te zemen of te stoffen/zuigen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook een plat dak en heb overal lamellen, echt ideaal! In de winter houdt het warmte vast en in de zomer de warmte tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes met de verbouwing en het wordt vast heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen