zaterdag 23 oktober 2010

Een mens zit raar in elkaar

Wat ik vroeger te veel deed, doe ik nu te weinig, nl. geld uitgeven.

Wat er vroeger met bakken tegelijk uitging, daarvan krijg ik het nu op m'n zenuwen, als er grote uitgaven voor de deur staan. Die hebben wij de laatste tijd niet gehad, maar dat zit er wel aan te komen. We konden lekker sparen en ik voelde mij daar happy bij. Maar nu moet er geld uitgegeven worden en dat vind ik moeilijk.

Het is niet zo, dat we het geld niet hebben. We hebben een aardige buffer. Maar ik vind het moeilijk om geld eraf te halen. Terwijl het daarvoor bestemd is! We kopen een mooi badmeubel van € 829.- We kopen twee zijwanden voor de douche, compleet € 467,-. Een nieuw toilet hebben al : met korting € 92,50. Dan nog een nieuwe kraan voor de wastafel, een thermostaatkraan en een glijstang met extra grote ( besparende douchekop). En dan nog de accessoires, zoals nieuwe handdoeken, badmat en nog meer dingetjes. Het word heel mooi, maar ik moet toch wel even slikken.

Vroeger gaf ik dat bedrag achteloos uit. Nu denk ik er over na. En dat is alleen nog maar de badkamer. De rest van het huis word ook opgeknapt. Gek is dat toch. Waar ik eerst zo makkelijk in was, ben ik erg moeilijk in geworden. Pukman niet. Die zegt : We hebben het toch? Maar het is een gevoel. Een gevoel dat ik geld kwijtraak, maar dat is natuurlijk niet zo.

Dit heb ik alleen maar wat mezelf betreft. Naar een ander ben ik erg royaal. Als er visite komt, haal ik allemaal lekkere dingen in huis en de kinderen hebben ook het een en ander gekregen. Daar heb ik plezier in. Maar zodra ik voor mezelf geld  uit moet geven, heb ik er moeite mee.

Een mens zit raar in elkaar.........

Liefs Puk

3 opmerkingen:

  1. Helmaal niet gek hoor. Ik heb daar onlangs ook nog wat over geschreven. Ik begrijp heel goed dat het toch moeilijk is om dan uit tegeven voor het gespaarde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat veel vrouwen daar last van hebben. Voor mezelf vind ik het allemaal niet zo belangrijk als voor een ander. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker van je nieuwe badkamer genieten hoor. Jullie hebben er immers voor gespaard, het is niet zo dat je het geld moet lenen. Natuurlijk doet het even pijn dat je spaarrekening wat geslonken is, maar je krijgt er wel een mooie badkamer voor terug waar je veel plezier van krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen