maandag 4 oktober 2010

Loterij en dromen

Wij doen mee met de Lotto en de Postcodeloterij. Vroeger nog met de Staatsloterij, maar dat hebben wij opgezegd. Pukman wil dit graag. Ik ben niet zo'n gokker. ik vind het zonde van het geld. Verder dan de ijsprijs en een keer 150,--euro in de lotto hebben wij nog nooit wat gewonnen. Ik hoef ook niet zo nodig iets te winnen. Ik zou alleen mijn kinderen willen verwennen. Dat ze zorgeloos door het leven kunnen gaan en dat Pukman kan stoppen met werken. Dat lijkt mij wel leuk. Maar ik hoef niet met mijn hoofd op de tv. Vreselijk! Dat iedereen kan zien, dat je een leuk bedrag hebt gewonnen.

Wat ons wel leuk lijkt en daarin denken Pukman en ik hetzelfde, dat je wat voor een ander kunt doen. En dan bedoel ik niet geld storten op giro 555, maar echt naar de mensen toe gaan. Ik vind nog steeds dat er bij die stichtingen veel te veel aan de strijkstok blijft hangen. Als voorbeeld de tsunami , waar onder andere ook Thailand werd getroffen. Er werden over de hele wereld inzamelingen gehouden. En als je dan het volgende leest:
De 82-jarige koning van Thailand is een saxofonist en componist. Het Thaise volk is dol op zijn werk. Talloze cd's zijn in omloop van de koning. Met zijn vermogen van ruim €20 miljard is hij de rijkste vorst ter wereld.
Dan vraag je je af, waarom deze koning zijn volk niet heeft geholpen.

Ik zou wel in een ander land een weeshuis op willen zetten of een asiel voor verwaarloosde dieren willen beginnen. Die krijgen dan zo lang als nodig medische hulp en voedsel. En dan mogen ze daar hun laatste dagen slijten. Een soort verzorgingstehuis voor dieren.Of een vrachtwagen met hulpgoederen naar een arm land willen sturen. Of huizen bouwen voor mensen of medische hulp bieden. In Nederland zie of hoor je ook veel om je heen. Ja, dat zou ik doen met veel geld.

Maar het blijft bij dromen. Opzeggen doe ik ook niet, want als ik dat doe valt bij ons de straatprijs of zo. Dus blijven wij elke maand meespelen en hopen dat wij ooit wat winnen en daarmee onze droom en die van anderen in vervulling kunnen laten gaan.

Geniet van deze dag

Puk

6 opmerkingen:

  1. Dan zijn mooie gedachten voor als je zou winnen! Zelf doe ik met niks mee. Heel af en toe koop ik een 1/5 staatslot met jackpot. De kans dat je wint blijft klein, maar het blijft leuk om te dromen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier hetzelfde: ik durf ook niet op te zeggen, straks valt het geld 'op' onze postcode!!! Eng.....blijven hopen. Volgens de statestieken moeten we toch ooit aan de beurt komen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop ook heel af en toe een los lot, meestal met oud en nieuw. Maar echt geloven in winnen doe ik niet, misschien is dat wel het probleem ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uit 'angst'een loterij opzeggen toch zonde van je geld. Ik weet niet hoe klein de kans is om te winnen maar volgens mij kleiner dan de kans om door de bliksem getroffen te worden. In financiele boeken raden zo ook altijd aan dat geld extra te sparen om er dan na verloop van tijd zelf het profijt van te trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een loterij niet opzeggen bedoel ik natuurlijk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe inmiddels al 2 jaar elke maand mee met de staatsloterij. Ik rekende pasgeleden uit wat ik er nou aan uitgegeven had. Dat bleek precies te zijn wat ik had gewonnen. Precies op nul.
    Maar het zou wel het eerste zijn wat ik opzeg als ik het geld voor andere dingen nodig zou hebben.

    BeantwoordenVerwijderen