zaterdag 2 oktober 2010

Een boze droom

Ik heb een steeds terugkerende droom, nl. dat ik mijn handtas kwijt raak of dat hij word gestolen.

 En altijd op verschillende plaatsen. De ene keer in de supermarkt. Dan vergeet ik hem bij de kassa na het afrekenen of inpakken. De andere keer in een restaurant en staat hij op de stoel naast mij. Of ik zit een park en leg hem even naast mij op een bankje. En in alle gevallen word ik echt panisch. Zo nerveus en helemaal de kluts kwijt. Het zweet breekt mij uit en ik krijg hartkloppingen( In mijn droom!). Het voelt ook zo echt aan. En het is niet dat er zoveel inzit, maar ik raak helemaal in paniek. Ik weet niet wat ik moet beginnen. Mensen willen helpen, maar ik kan nauwelijks uit mijn woorden komen. En dan word ik wakker. Dan heb ik even de tijd nodig om te beseffen, dat het slechts een droom was. En dan zie ik mijn handtas staan ( Die neem ik altijd mee naar boven).

Ik heb een periode gehad dat ik deze droom drie per week had. Om dan weer maanden weg te blijven. Maar er ontstond een verandering.Ik werd minder panisch. Ik werd er rustiger onder. Ik vond het nog steeds vreselijk, maar kon beter nadenken. En dan werd ik weer wakker. Maar op een andere manier. Zonder angstzweet en hartkloppingen.

Die droom heb ik al een tijdje niet gehad, tot vanmorgen. Ik werd vroeg wakker en draaide mij nog eens om. Ik zou met een vriendin gaan brunchen, maar zij belde af. Ik besloot alleen te gaan. Ik belandde met allemaal vreemden aan een tafel, maar het werd heel gezellig. Ik had mijn handtas bij mij en nog een tas van een winkel ( Ik had schijnbaar eerst gewinkeld). maar elke keer als ik naar het buffet liep, nam ik al die spullen mee. Op een gegeven moment had ik ijs gehaald( heel gek, want ik hou niet echt van ijs). Maar terwijl ik weer terugliep, ging het door mij heen dat ik de slagroom vergeten was. Toen ben ik teruggegaan. Maar die winkeltas en handtas zaten in de weg en die heb ik even op een stoel gelegd. Toen ik mij omdraaide, waren zij allebei weg. Maar ik werd niet panisch, nee, ik baalde.

Ik dacht er alleen maar aan, dat mijn bibliotheekkaart erin zat en dat ik bij verlies geen nieuwe kreeg. Mijn ID kaart en rijbewijs zaten ook in de tas. Toen dacht ik dat ik eerst een bedrag moest betalen, eer ik weer een nieuwe kon aanvragen. En mijn bankpas zat erin natuurlijk. Ik heb eerst nog rustig mijn ijs opgegeten, nadenkend wat ik moest doen. Mijn sleutels en telefoon zaten er ook in. Toen ging door mij heen, dat ik nu eindelijk de nummers van mijn pasjes en rijbewijs enz. eens op moest schrijven. En toen werd ik wakker. Het leek zo echt. Maar toen ik mijn tas zag staan, besefte ik dat het maar een droom was. Een boze droom.

Ik weet niet wat deze droom betekent. Maar ik zou het wel eens uit willen zoeken. Heeft het wel een betekenis? Ik weet het niet. Wat ik wel weet, is dat hij elke keer weer terugkomt
.
Geniet van deze dag

Puk
 

5 opmerkingen:

  1. Oh vervelend joh. Maf dat je dat elke keer droomt! Waarom neem je je handtas mee naar boven eigenlijk?

    Is het geen idee om gewoon mee te nemen waar je echt niet zonder kan, in plaats van alle waardevolle spullen die je bang bent kwijt te raken? Bijv. alleen een pasje en een huissleutel in plaats van ehmmm je halve leven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die droom heeft met je blog te maken, handtas staat symbool voor jezelf en het kan zijn dat je bepaalde aspecten van jezelf niet aan de buitenwereld bloot wilt stellen. Liefs van Vliegje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij betekent het dat je even veel te veel met consuminderen bezig bent? Ik droom ook altijd over dingen als ik er vaak mee bezig ben. Het lijkt me een goed idee als je je handtas voorlopig ergens anders dan in je slaapkamer opbergt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig dat je in je droom er steeds beter mee om kan gaan, want paniek in je droom vind ik zo erg.
    Ik heb geen idee wat het zou kunnen betekenen.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoorde pas op de radio van een psycholoog dat je dromen kunt beinvloeden, je kunt van tevoren bedenken wat je anders zou willen hebben in je droom die telkens terug komt....
    In haar voorbeeld was het een jongen die steeds droomde dat zijn moeder in het water stond tot aan haar neus en dat hijd an zo bang was. TOen er gevraagd werd wat hij er aan kon doen, had hij gezegd : de stop er uit trekken, de droom kwam en toen hij de stop er uit trok, liep het water weg en de droom kwam nooit meer terug.....

    Misschien kun jij ook een oplossing bedenken? Schoudertas bijvoorbeeld die je altijd omhangt en dus niet kwijt kunt raken?

    BeantwoordenVerwijderen