zaterdag 9 oktober 2010

De Zwarte Markt

Vanmorgen al vroeg op pad gegaan. Naar de Zwarte Markt in Beverwijk. Samen met jongste zoon en schoondochter. Het weer was prachtig en ik genoot van alles om mij heen. De mensen, de terrasjes die vol zaten, alles lijkt een stuk vrolijker als de zon schijnt. Ik had niet echt iets nodig, maar kijken is ook leuk.

Ik heb lekker langs de stalletjes gestruind en koffie gedronken met een gevulde koek. Dat is traditie, elke keer als ik daar kom. En in het midden van die hal staat op zo'n podium een zanger die zo vreselijk z'n best doet, dat je vanzelf mee gaat doen. Op muziek, waar je eigenlijk nooit naar luistert, laat staan dat je het eigenlijk wel leuk vind. Maar er hangt daar een gezellig sfeertje.

Helemaal blij met een dekbedovertrek van katoen-satijn. Dat is toch het fijnste. De slaapkamer krijgt ook een opknapbeurt en dan is een nieuw overtrek altijd leuk. Ik ben er blij mee. Was eigenlijk niet van plan iets te kopen, maar liep er toevallig tegenaan. Eind van de middag huiswaarts en vanavond lekker uit eten geweest. Jongste zoon en schoondochter trakteerden.

Het was een gezellige dag. Wij hebben genoten. Het weer werkte echt mee. Morgen nog zo'n zonnige dag,geniet ervan. Iedereen een fijne zondag!

Liefs Puk

2 opmerkingen:

  1. Een dagje zwarte markt is altijd leuk, ook al heb je niks nodig! Lekker mensen kijken! Het was er mooi weer voor. Zo'n katoen satijn dekbedovertrek is heerlijk, die heb ik ook altijd! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow ja, ik heb een zwarte satijnen; een paar jaar geleden gevraagd en gekregen voor sinterklaas. Heerlijk. Ik heb ook een set van perkal, ook heel fijn en weer wat anders! Ik ben toch afgestapt van de zeeman-hoezen, de kwaliteit vond ik om te huilen.
    Mijn schoonmoeder is afgestapt van het dubbele dekbed en heeft een stuk of vier mooie kwaliteitssets aan ons gegeven. Ik kan nog héél lang vooruit!
    De zwarte markt ben ik nog nooit geweest. Is me te ver weg en te massaal vrees ik...

    BeantwoordenVerwijderen