dinsdag 5 oktober 2010

Marktplaats of Kringloop

Ik zit inmiddels midden in een verbouwing. Morgen en donderdag worden de ramen vervangen. Voordeel is dat alles dubbelglas word. Het scheelt veel in de stookkosten. Ik ben benieuwd wat volgend jaar de afrekening word. Ons huis gaat van een D-label naar een B-label. Nadeel is dat alles wat voor de ramen hangt, niet meer past. Dus daar moet alles vervangen worden.

Ik ben meteen maar spullen gaan uitzoeken. Er moest aardig wat ingepakt worden en niet alles zet ik weer terug. Ik heb wel meer opgeruimd en mij voorgenomen om minder in huis te zetten, maar op de een of andere manier kwam er elke keer weer wat bij. Nu wil ik toch wat minder neerzetten. Dus ik doe wat spulletjes weg.

Nu weet ik niet wat ik het beste kan doen: Op Marktplaats zetten of naar de Kringloop brengen. Ik ben niet zo'n ster in het plaatsen van foto's op Marktplaats. Pukman doet dat soort dingen meestal. Nu is er hier ook een Kringloopwinkel. Ik kan het ook daar naar toe brengen, misschien kan ik dan een ander nog blij maken.

Wat zouden jullie doen?

Groetjes Puk

10 opmerkingen:

  1. Ik zet zelf veel op Marktplaats, vooral omdat ik het wel grappig vind om te merken wat mensen soms nog voor spullen willen betalen. Je verkoopt dingen waarvan je het niet verwacht, en sommige spullen raak je bijna niet kwijt. En het levert ook nog wat op, alle beetjes helpen. Als het echt niet verkocht raakt, breng ik het uiteindelijk toch nog naar de Kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn zeg, die sprong met labels! Had je ook al gezien dat je subsidie kunt krijgen als je zo'n sprong maakt? Volgens mij kun je €700 krijgen voor zo'n sprong van 2 labels.

    En Marktplaats/kringloopwinkel: ik kijk altijd wat het snelst is. Ik wil er op een gegeven moment gewoon vanaf (vooral omdat ik gewoon eerst veel beter op moet ruimen, geld is mooi, maar ruimte is belangrijker) en dan gaat het naar de kringloop of weg. Dingen waarvan ik niet zeker weet of ik ze ga verkopen, laat ik bv een week of wat staan, tot het me in de weg gaat liggen en dan gaat het alsnog naar één van die andere punten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Lekker Leven Met Minder.

    Dank je wel voor de tip! Ik wist het niet. Ik ga er zeker naar informeren.

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is heel fijn om avn enkel glas naar dubbel glas te gaan, begin dit jaar hebben wij beneden al laten doen, volgend jaar hopen we boven te kunnen laten doen!

    Hier gaan ook veel dingen onlilne om te verkopen hoor, inderdaad, alle beetjes helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook pas mijn hele huis opgeruimd en wat niet weggegooid werd heb ik naar de kringloop gebracht. Ik heb net als Ida geen zin in dat gedoe van spullen online zetten en opsturen en dat soort dingen. Bij de kringloop komt het ook weer goed terecht en ik zie het maar als een donatie aan een goed doel ipv geld. :-) En het fijnste was, het ruimde in één klap zo heerlijk op in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kijk altijd wat ik heb aan spullen.
    Somige dingen verkoop je niet snel op marktplaats en die breng ik dan naar de kringloop.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou eerst Marktplaats proberen, omdat je er dan nog wat voor terug krijgt. Inkomsten zijn altijd welkom, en ook dan maak je er anderen blij mee! De kringloop gebruik ik altijd als Marktplaats niet lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben even ziek geweest, dus heb nu nog heel wat bij te lezen en te reageren...
    Marktplaats of kringloop. Daar dub ik ook vaak over.
    Als ik iets snel kwijt wil, breng ik het gewoon naar de kringloop. Dan ben ik er maar van af. Het nadeel van de kringloop vind ik dat ik er niets voor krijg. Marktplaats...sommige dingen verkoop je heel snel, maar anderen blijf je (voor mijn gevoel) te lang mee zitten, waardoor het je alsnog in de weg kan staan.

    Zelf wil ik ook nog het een en ander aan hobbyspul kwijt, maar dat is ook lastig via Marktplaats, maar om het nu maar gewoon weg te geven aan de kringloop...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik doe vaak eigelijk allebei.
    Ik verkoop vrij veel via marktplaats en dat levert een leuk extra zakcentje op.
    Na een tijd gaat alles naar de kringloop, omdat ik het niet verkoop of omdat ik gewoon in 1 keer van alles af wil zijn.
    Daarbij verkoop ik slechte en gevlekte kleding niet, die word hergebruikt voor andere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen