vrijdag 15 oktober 2010

Budgetverbouwen.

Wij ziten nu midden in de verbouwing. Maandag beginnen ze met de badkamer. Hij is nu bijna leeg. Want we hebben er alles zellf uitgehaald. Maar na de verbouwing moet er toch aardig wat opgeknapt worden. De hele badkamer word vernieuwd. En daar gaat toch wel aardig wat geld in zitten. Beneden valt het mee. Daar was het redelijk klaar voordat de verbouwing begon. Het zijn wat kleinere dingen die nog gedaan moeten worden. Boven is een ander verhaal.Behalve de badkamer krijgen ook de andere kamers een opknapbeurt. Op twee verdiepingen nieuwe vloeren, lamellen en er word geschilderd. En Pukman krijgt een kamer voor zichzelf. Wij willen dan ook een nieuwe computer kopen. Een desk top. In een andere kamer komen aan twee kanten alleen maar kasten. Die moeten ook aangschaft worden. Bij elkaar opgeteld een behoorlijk bedrag.

Nu had ik al eerder verteld, dat ik best wel moeite heb met het opnemen van spaargeld. Maar nu heb ik denk ik een oplossing gevonden. lekkerlevenmetminderverbouwen. heeft er vandaag ook een blogje over geschreven met de toepasselijke naam : Budgetverbouwen. En dat gaan wij ook doen. Wij sparen elke maand en inplaats van dat wij dat op de spaarrekening zetten, gaan wij voor dat bedrag verbouwen. Als het die maand duurder uitvalt dan het spaarbedrag, bv 900 euro ipv. 750 euro, is dat een goede reden om nog zuiniger te leven. Want dat heb ik vaker gedaan. Het is gek, als ik minder geld heb is de drang naar sparen groter als dat er meer is. Het is dan een uitdaging om ermee mee uit te komen. Een extra stimulans zeg maar.

Ik ga niet vooruit met het spaargeld, maar ik hoef het dan ook niet op te nemen. En we krijgen er wat moois voor terug. Dus elke maand kijken wij hoeveel geld wij kunnen besteden en dan gaan wij met een vertrek aan de slag. Als wij een bedrag overhouden, gebruiken wij dat dan weer voor een volgende ruimte. Voor mij werkt dit prima. Wij doen alles zelf binnen, dus dat scheelt al een hoop geld. Wij zijn er klaar voor!!

Geniet van deze dag

Puk

3 opmerkingen:

  1. Goed idee! Op dit moment heb ik een rekening voor de vakantie, een rekening voor de hypotheek en een rekening voor de buffer. Die laatste kan echter ook wel gedeeltelijk gebruikt worden voor de verbouwing, dus ik ga even kijken hoe ik het in mijn spaarplan kan verwerken, maar dan komt er ook echt een apart verbouwpotje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes! Het gaat je zeker lukken. Toch wel lekker om een buffer achter de hand te hebben in deze situatie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allereerst wil ik je bedanken voor je lieve reactie op mijn blogje, tuurlijk wil ik graag op je lijst met favorieten, ben helemaal vereerd!
    Goed idee, om zo te gaan verbouwen! WIj gaan volgend voorjaar verbouwen, een uitbouw. Nu hebben we dat geld ervoor al wel op de spaarrekening maar ja, als dat op is is het op, dus alle bespaartips zijn welkom. Ik ga het even doorspreken hier, bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen