woensdag 27 oktober 2010

Lachen en lief



Kennen jullie die reclame van Sven Kramer. Dat hij uit z'n pak barst en dat z'n vriendin het terugkijkt op uitzending gemist? En later met meer mensen en dat er hartelijk om word gelachen? En heb je ook het gezicht van Sven gezien. Nou, zoiets heb ik ook meegemaakt.Niet dat er iemand hier uit z'n schaatspak is gebarsten, maar wel een vergelijkbare situatie.

Wij waren de ouders geworden van een prachtige zoon, die ons s' nachts behoorlijk uit onze slaap hield. We gaven hem zo laat mogelijk z'n laatste voeding, maar ik moest er elke nacht wel een of twee keer uit. En op een gegeven moment gaat dat je behoorlijk opbreken. Ik vond dat Pukman ook wel eens een keer kon opstaan." Ik hoor hem niet", was zijn antwoord. Dat klopt ook wel, hij sliep overal doorheen. "Ik moet morgen werken, jij bent thuis", zei. Daar had hij ook een punt. "Maar ik zou het zo fijn vinden om eens een nacht door te slapen", zei ik. Maar dat gebeurde niet.

Wij zaten gezellig op de bank met de tv aan. Er kwam een reclame voorbij die mij tot op de dag van vandaag is bijgebleven. Er liggen twee mensen in bed, een man en een vrouw, in diepe slaap. Dan hoor je een baby huilen. De vrouw word wakker en staat zachtjes op om de man niet wakker te maken. Op dat moment zegt Pukman plagerig : "Kijk, zo moet het". Je ziet de vrouw naar de kinderkamer lopen, voedt de baby en loopt terug naar haar bed. Op dat moment ziet ze dat er een mooi doosje met een prachtige ketting op haar kussen ligt. "Je hebt gelijk", zei ik tegen Pukman, "zo moet het!" Hij verschoot helemaal van kleur. Deze reclame kwam regelmatig op de tv en verschillende familileden waren op de hoogte. En elke keer als die reclame voorbij kwam, kon Pukman wel onder de tafel kruipen. Ik heb hem er aardig mee geplaagd."Kijk, je favoriete reclame", zei ik dan. Er bestaat geen reclame gemist, wel jammer!!

Het is laat en ik heb de laatste voeding zolang mogelijk uitgesteld. Moe stap ik in bed om na drie uurtjes wakker te worden van babygehuil. Ik kijk eens opzij naar Pukman. Er zit geen beweging in. Zuchtend sta ik naast mijn bed en loop naar de babykamer. Zoon had weer honger en ik maak z'n flesje. Het duurde wel even voordat hij het opdronk. Maar uiteindelijk kon ik weer richting bed. En toen zag ik het : Een mooi doosje op mijn hoofdkussen. Er zat een prachtige ketting in met een hartje. Zoooooo mooi............ Pukman was wakker en glom helemaal. "Omdat je elke nacht opstaat en omdat je zo lief bent", zei hij.

De ketting heb ik met veel plezier gedragen en elke keer als die reclame weer voorbij kwam keken wij elkaar even aan en naar de ketting om mijn hals.

En nu met die reclame van Sven Kramer komt die herinnering weer naar boven.

Liefs Puk        
 

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal zeg, jullie hebben het echt maar getroffen met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mensen toch, dat is nog eens een leuke herinnering :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt fijn om elkaar even aan te kijken en dan proecies te weten wat je bedoelt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat begint als een grappig verhaal eindigt zo romantisch. Kijk daar hou ik van. Zit met een glimlach dit te tikken. Dat is nou geluk en liefde. liefs Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk en lief verhaal! Ik denk dat ik het ook maar even hier aan vriendlief laat lezen, misschien snapt hij de hint! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schat is die pukman zeg! Laat hem dit maar even lezen....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg!! Goed dat ie de hint snapte.
    Dat blijft voor altijd een prachtig verhaal om te vertellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haha...wat lieffffffff

    en ja,ik vind die reclame met Sven helemaal geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ahhh dan is jouw kind inmiddels ook volwassen : -))). Ik heb nl precies hetzelfde meegemaakt :-)). Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen