woensdag 1 september 2010

Bankzaken

Wij hebben in april een ander bankstel gekocht. Een drie zits en twee stoelen, fauteuils, zoals de verkoper zei. Dat wilde Puk al heel lang, twee stoelen. Het is een crime, om een bankstel bij ons door de voordeur te krijgen. Je moet gelijk een draai naar rechts maken, anders lukt het niet. De halve gang moet gesloopt worden, eer het bankstel binnen staat. En dan maar hopen, dat hij niet beschadigd is. Maar Puk geeft aanwijzingen. Naar rechts...naar links..stop.. iets terug. Puk is daar goed in : Zeggen hoe je het moet doen.


Nu volgende week de verbouwing begint, vond Pukman het beter om hem nu aan te schaffen in plaats van na de verbouwing. Alles word vernieuwd, ook de voordeur en die valt een maatje kleiner uit. Voordat Puk en Pukman dat bankstel kochten, eerst overal rondgekeken. Want Puk wilde ook graag een poef erbij. Je weet wel, zo'n grote, die je ook als salontafel kunt gebruiken. Pukman schudde z'n hoofd en vond het niet z'n goed idee. Maar Puk was eigenwijs: die poef moest er komen. En zo geschiedde. Het is een vierkant model, maar in het midden toch wel een beetje bol. Een mooie ronde spiegel erop (stond prachtig), maar uiteindelijk niet praktisch. Puk bouwde hem vol met leuke dingen, plantjes en als je je kopje neer wilde nzetten, moest je je toch wel een weg banen door een klein oerwoud. Nu vind Pukman veel goed, maar dit ging hem te ver. De poef als salontafel was onbruikbaar. Mooi, maar je had er niets aan.En het blad wiebelde ook nog. Niet goed te krijgen. Toen heeft Puk twee leuke manden gekocht met daarop een dienblad. Probleem opgelost. Niet dus. En Pukman vond het een vreselijk ding, wat in de weg stond. En Puk moest hem wel gelijk geven.

Vandaag is het weer de vrije dag van Pukman. En wat gaan wij doen......? Wij gaan een nieuwe salontafel in elkaar zetten. Ja, je leest het goed, we hebben weer een salontafel gekocht. De poef gaat naar boven. Hij is mooi, de tafel. Vierkant, maar vooral stevig. We moeten aan het werk, maar eerst koffie.

Geniet van deze dag.

Puk







.

5 opmerkingen:

  1. Leuk verhaaltje weer PUk ;)
    Ik heb me altijd afgevraagd in de meubelwinkels hoe ze dat doen, zo'n toch altijd wat bolle poef gebruiken als tafel... Nu weet ik het dan eindelijk: NIET!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een deel van het verhaal komt me bekend voor.
    wij hebben een hoebank en een apart gevormd "hockertje"/poef oid, die er perfect bij past.
    Mijn idee was om die dan ook als tafeltje te gebruiken. Ook diverse dienbladen ed. erop geprobeerd, maar het was het gewoon niet.
    Nu hebben we gewoon weer een salontafeltje. En de hocker/poef staat tegen de muur als extra zitplaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal vast ook heel gezellig staan.
    Anders maar jij maakt er vast weer een plaatje van.
    En niet te vol zetten he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie het weer helemaal voor me..en het probleem met mijn blog is opgelost hoor voor je, gisterenavond had ik mijn blogje al geschreven maar ik wilde het vandaag publiceren (september he) en dat ging fout dus vandaar dat ik de pagina nog even verstopt hield voor je hihi, fijne dag en geniet straks van je koffie op jullie nieuwe salontafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk Puk een nieuwe salontafel, kan je vanavond lekker genieten met gezellige kaarsjes aan (tis er tenslotte weer voor).

    BeantwoordenVerwijderen