zaterdag 25 september 2010

SALE en misleiding

Ik ben vanmiddag de stad in geweest. Het was er vreselijk druk. Of het het kwam dat mensen hun spaarloon hadden gekregen of dat hun salaris was gestort, je kon over de hoofden lopen. Het is Prijzencircus bij V en D. Een circus is het in ieder geval wel. Het is er druk, benauwd en je ziet alleen maar graaiende mensen. En het is er helemaal niet goedkoop. Mensen klagen altijd dat alles zo duur is, maar ze laden wel hun boodschappenkar vol. Met mooi weer zitten de terassen overvol en de snacks en het ijs zijn niet aan te slepen. Zet het bordje SALE neer en de mensen komen er op af als vliegen op stroop. Straks beginnen ze weer: De Drie Dolle Dwaze Dagen van de Bijenkorf of hoe het ook mag heten. Ik heb een hekel aan die winkel. Misschien stoot ik mensen voor hun hoofd, maar dat is nu eenmaal mijn mening. Ik ga wel naar de uitverkoop.Ik wacht tot ik 70% korting krijg. Mensen denken dat ze goedkoop uit zijn bij dit soort evenementen als Prijzencircus en de Dwaze Dagen van de Bijenkorf, maar de enige die er baat bij heeft zijn de winkeliers.

Puk

8 opmerkingen:

  1. Op you-tube staan diverse filmpjes over vrouwen die elkaar de haren uit de kop rukken om aan 'sale-items' te komen van designer bladiebla. Om je scheef te lachen!
    Dat ik daar mooi niet aan mee doe (zo lang ik op een normale manier aan eten kan komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt, en de meeste mensen zullen niet eens blij of gelukkig zijn met hun aankopen, of maar heel even.

    Ben blij dat ik niet meer 'hoef'!

    Als je een blikje achter de schermen bij DDD bij de Bijenkorf wilt hebben, even zoeken op de documentaire van Goudzoekers en uitverkoop. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook helemaal mee eens! Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ontzettend kritisch ben geworden: als er niet minimaal 70% vanaf is gegaan, vind ik het bij voorbaat al te duur ;-)

    Ik denk ook dat ik mijn meeste miskopen in de uitverkoop heb gedaan, 'omdat het zo goedkoop was'... *stom!!*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kocht vorig jaar bij de Bijenkorf een nieuwe winterjas. Met 65% korting. Want het was nu eenmaal al eind januari.
    En die draag ik nog wel 2 jaar of langer.
    Maar ik hou ook niet van drukte en allemaal dat graaien. Ik koop wat nodig is, of wat echt heeel erg leuk is.
    Maar eigelijk zelden in heel erge drukke winkels. Die vermijd ik dan liever.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja er is niets van te merken dat de mensen het slechter hebben financieel.
    Maar wij trappen er toch niet meer in he Puk?!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, Vandaar dat het gisteren zo achterlijk druk was. Zelf heb ik een fiets gekocht voor Lege Zakken Girl, maar je kon echt nergens de auto kwijt en AH was een mierenhoop van mensen. Wij hebben trouwens geen spaarloon. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja, zelfs wanneer er koopjes izjn moet je nog goed uitkijken of het wel koopjes zijn...

    BeantwoordenVerwijderen