dinsdag 31 augustus 2010

Over spaarrekeningen en rente

Wij hebben drie spaarrekeningen:
1       Daar staat  het spaardeposito op
2       Pensioenspaarrekening
3       Bufferspaarrekening.

Op het spaardeposito krijgen wij 4,5% rente. Dat staat vast. Op de pensioenspaarrekening krijgenwij 2,5%.
En op de Buffer vanaf morgen 2,72%. Ik ben in het verleden al vaak van spaarbank veranderd. Om uiteenlopende redenen. Of de rente was te laag, de bank beviel niet, het opnemen ging moeilijk. Maar nu had ik mij voorgenomen, om niet meer heen en weer te hoppen. Maar ik begin toch weer te twijfelen.Aan de pensioenspaarrekening kom ik niet  met 2,5%. De Buffer geeft nu 2,72%, maar daar neem ik wel geld van op. Is het dan niet beter om te ruilen?
Hoppen jullie veel en weer, als de rente veranderd?
En voor hoeveel  verschil in procenten stappen jullie over?

Puk

8 opmerkingen:

  1. (Ik ben van België)
    Wij zijn met alles bij dezelfde bank, en daar zullen wij ook blijven, wat de rentes hier ook doen... ik geloof er niet in, om naar een andere bank te gaan, want enkele maanden later, jaar later kan het bij die vorige bank weer beter zijn...
    Maar eigenlijk zijn wij daar ook niet zo mee bezig, op wat we,hoeveel rente krijgen, ik heb er echt geen idee van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn man is nogal bankvast. Rabobank, zijn eerste werkgever. Hij vind het nogal onzin om over te stappen. Maar ik probeer hem nu toch te motiveren. Wij krijgen maar zo weinig rente, die 2,72 % van jouw Bufferspaarrekening, klinkt voor mij erg goed.

    Ik heb wel eens ergens, ik weet echt niet meer waar, gelezen dat het de moeite waard is om over te stappen als er 0,2% meer rente te halen valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hop niet, blijf lekker zittn waar ik zit na de DSB en ICE Land ga ik voor zekerheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zij ook geen hoppers, mijn hele leven al bij dezelfde bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Puk, vanmorgen vroeg las ik je verhaal en ging met een glimlach om mijn mond naar de Sportschool, je bent de Susan Boyle onder de blogsters voor mij.
    Sparen ga ik morgen doen, ik zet het op de kapitaalrekening bij de ING. Krijg ik lekker een zaklamp ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Manon

    Dank je wel voor het compliment. Superblij weer wat van je te horen!

    Lieve groetjes Puk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier kun je zelluf uitrekenen wat meer rente je oplevert over een bepaalde tijd. Ook handig voor vele vele andere dingen. Wordt je eigen adviseur!
    http://www.berekenhet.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb alles nu eindelijk bij één bank ondergebracht, bevalt me prima, ik zie in één oogopslag wat ik nog heb. Ik ben ervan overtuigd dat het geen zoden aan de dijk zet als je voor een paar tiende overstapt. Vaak moet het geld wat langer op de rekening staan om rentedragend te zijn en als je dan elke keer hopt dan neem je jezelf in de mailng. Ik kies ervoor om op andere zaken te bezuinigen die in mijn ogen veel meer opleveren.

    BeantwoordenVerwijderen