maandag 30 augustus 2010

Dank jullie wel

Voor alle lieve en leuke reacties. Ik ga toch maar zo door. Zoals Yentl zegt: Een beetje van jezelf en een beetje consuminderen. Dat is een goeie trouwens!! Ik vind het leuk , voel mij toch wel gevleid, dat jullie van mijn verhalen genieten.


Buffertje vroeg  aan mij, of ik mijn uitgaven met jullie wilde delen. Dat is toch wel met de billen bloot. Ik ben in mijn administratie gedoken en dit is het resultaat:

Vaste lasten per maand                                                                                            1002,64
Lasten per jaar          
                         
 Wegenbelasting                                                        220,--
Ziektekostenverzekering Puk            2 keer            597,77         
Gemeentebelasting                                                    334,12
Waterschap                                                                250,22
Glasverzekering                                                           23,05
Verzekering(brand, WA,rechtsbijstand)                   370,98
Verzekering (risico)                                                      87,84
                                                                                                                                                                                                                                      Totaal                                                                        2481,75
            
Dit bedrag gedeeld door 12 is        afgerond        245,--  per maand.

Wij hebben ook nog een abonnement op een ochtendkrant en zijn lid van de Dela.
Dit betalen wij per kwartaal.     Dat is samen       110,05

Wij sparen 750,-- in de maand. Daarin zit 100,-- afschrijving auto.


In de vaste lasten zit een huur van 535,50 Wij hebben een huurwoning).
Wij hebben twee mobiele telefoons :
Puk betaalt          7.--      p.m.
Pukman betaalt    2,50     p.m.
Wij bellen niet zoveel, vandaar die goedkope abonnementen.

In de vaste lasten zit ook de ziektekostenverzekering van Pukman.

Voor de sportschool betalen wij 2 keer  18,--
Electra              137,26
Water                 18,77
En verder nog wat verzekeringen, waaronder de autoverzekering.


Dus vaste lasten                                                                     1002,64
Jaarlijkse lasten  gedeeld door 12                                            245,--
Sparen                                                                                         750,--
Boodschappen                                                                             300,--
Eigen geld Puk en Pukman                                                         100,--
Overig                                                                                          250,--

Puk en Pukman hebben elke maand een bedrag van 50,-- voor eigen gebruik, zeg maar. Voor die dvd,een leuke ketting of om de ander eens te verrassen. Omdat wij dit zo doen, hoef je je niet schuldig te voelen, als je geld uitgeeft aan jezelf.
Van overig betalen wij verjaardagen (dat zijn er niet zoveel), brandstof (wij rijden niet veel en tanken 1 keer p.m. rond 40,--). Kleding koop ik even niet. Zowel Puk als Puk zijn aardig voorzien voorlopig.

Het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering storten wij op de Buffer. Niet op de pensioenrekening, want daar haal ik geen geld af. Alles wat daar op gestort word, blijft erop. De rente van de spaardeposito krijgen wij elk kwartaal en dat gaat ook naar de pensioenrekening. Ik hou bij de Buffer een minimale grens aan van 5000,-- Hij staat er ook wel eens boven.

De boodschappen gaan goed. Ik heb nog 14,20 in de knip en vandaag begint de nieuwe week. Dus ik ben onder de 70,-- gebleven. Toch heb ik besloten, om op een maandbudget over te gaan. Vandaar die 300,-- in het overzicht.
Wij sparen altijd vooraf. Als er geld overblijft(van overig) stort ik dat naar de Buffer. Dus dan begin ik weer met een nieuw salaris.
Ik wil proberen als er geld overblijft van het maandbudget van de boodschappen, dat in een leuke dingen potje te doen. Elk beetje helpt, niet waar.

Dit is ons overzicht. Ik hoop, dat het een beetje duidelijk is en dat jullie een idee hebben, hoe wij het geregeld hebben. Het is voor iedereen anders, maar voor ons werkt dit het beste.                                              

5 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen! En 750euro sparen maandelijks vind ik ... enorm... maar goed, wij hebben nog 3 jonge kinderen thuis he... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi lijstje hoor, en inderdaad een enorm spaarbedrag. Maar jullie hebben zo te lezen ook een mooi inkomen, zou het ook gelijk vooraf naar de spaar storten.

    En ieder een bedrag om te besteden naar eigen inzicht werkt het best he? En op=op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat heerlijk als je zulke lage lasten hebt. Kun je lekker veel sparen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen! Het geeft toch altijd weer houvast en een graadmeter voor je eigen budget, zo'n overzicht! Fijn dat je dit wilde delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed van je dat je dat allemaal al uitgezocht hebt. Ik wil dat ook nog gaan doen, zodat ik ook een overzicht heb van de kosten die wij hebben. Ik weet in ieder geval wel dat onze maandlasten een stuk hoger zijn. Alleen de hypotheek al!

    BeantwoordenVerwijderen