maandag 23 augustus 2010

Weekgeld

Naar aanleiding van een vraag van Annemarie hoeveel mijn weekgeld bedraagt, wil ik hier wel een blogje aanwijden. Ik heb tot nu toe altijd alles gepind en wist niet altijd, waar het geld bleef, of hoeveel ik aan boodschappen kwijt was.Wij waren af en toe best makkelijk. Had ik eten in huis, gingen wij toch nog wat halen. Ik weet het:, beschamend. Tijd voor verandering. Pukman wil eerder stoppen met werken en dan je heb je uiteraard ook minder geld. Ik wil graag weten, wat wij aan boodschappen e.d. kwijt zijn en wat wij nog meer voor kosten hebben, buiten de vaste lasten om.
Het weekgeld word 70 euro per week. Misschien te veel, misschien te weing. Je moet toch ergens beginnen.Wij zijn met z'n tweeen, maar de kinderen komen regelmatig langs en blijven ook wel eten. Maar ik wil hier toch mee uitkomen. Want ik wil sparen. Een potje voor extra pensioen. Pukman heeft via z'n werk best een goede regeling, maar in deze economische tijden weet je het maar nooit. En hij wil niet werken tot z'n vijf en zestigste. Ja, hij hoeft niet tot 67 jaar te werken.
Vandaag word het salaris gestort, dus vandaag begin ik. Ik ga graag naar de Lidl en Vomar. Ik wissel het een beetje af. De ene week naar Lidl en de andere week naar Vomar. Maar ik wil proberen, zoveel mogelijk bij de Lidl te halen. Voor wat tussendoor boodschapje is Dirk van den Broek vlakbij.
Bij AH zijn de hamsterweken, dus ik ga morgen tartaartjes halen. 16 stuks voor 6 euro. Eten wij morgen tartaar met sla,tomaat en rostirondjes uit de oven. Geen toetjes meer. Al hebben wij nogal wat ijs in de vriezer liggen. We blijven sterk.

Puk

13 opmerkingen:

  1. Hallo Ukkepuk, ik heb je toegevoegd aan mijn bloglijst. Ik hoop dat dit van je mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Een frisse starter

    Dank je wel. Daar ben ik blij mee. Ik ben nog met mijn blog bezig, maar voeg jou ook toe.

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij eten alleen op zondag een toetje, is ook beter voor de lijn. € 70,- is wel te doen als je er alleen eten voor koopt, geen shampoo, deo enz. Maar misschien ben jij wel veel creatiever en houd je nog geld over. Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Manon

    Het zal in het begin nog wel een beetje aftasten worden. Wij hebben wel altijd een voorraadje in huis, zowel wat eten betreft, als shampoo e.d. Ik koop dingen graag in de reclame en koop dan wat meer. Dus ik heb best nog wel wat in de kast staan.

    Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een weekgeld van 75 euro, daar koop ik het eten, alles voor de kat en het konijn, en wasmiddelen en verzorging van.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. LIjkt me een goed bedrag. Wij hebben 250 per maand en dat voor eten, voor ons en de poeskes en inclusief benzine.
    Gaat lukken!! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor je berichtje op mijn weblog, ik ga je toevoegen.

    Ons weekgeld is ook 70 euro, met z'n 3-en en de poesjes. Het is even uitproberen, je kan het nog altijd naar boven of beneden afstellen toch? Wij eten ook niet elke dag toetjes, ligt er ook een beetje aan wat wij eten.

    Succes Groetjes Isaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zit op gemiddeld 100 euro per week 2 personen( moeder en dochter) Van die 100 koop ik ook drogisterijartikelen etc. en inclusief roken van moi.
    70 euro moet kunnen. In de WSNP krijgt een echtpaar 50 euro + voedselbank.
    Leuk dat je ook blogt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij zijn ook met z'n beiden en ik haal elke week 70 euro op voor huishoudgeld. Daar kan ik alle boodschappen van doen. Ook de drogisterijartikelen. Het meeste haal ik bij de Lidl of de Aldi, maar ik koop brood bij de warme bakker,vlees bij de slager, en koffie/thee bij de wereldwinkel. De ene week houd ik over en dat leg ik apart als er dan eens wasmiddel o.i.d in de aanbieding is dan kan ik dat er van betalen.Succes met je blog.Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik haal iedere week 100 euro voor ons gezin van 5 personen (2 volwassenen, 3 pubers) en een hamster :-)
    Ook de drogisterij artikelen betaal ik hiervan.
    Als er wat over is gaat dat mee naar de volgende week. Tekort komen kan niet want op=op.
    Daar houd ik me ook echt aan, anders weet ik dat het eind zoek is. Eerst een euro en binnen de kortste keren misschien wel 10 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wij doen het met 450 euro per maand..
    daar zitten geen drogisterij spullen en benzine geld bij (ongeveer 50 euro per maand)

    Verder doe ik er alles van dus voedsel, kleding, kadootjes en soms een hebbedingetje voor in huis ofzo.
    Normaal red ik het er prima mee.
    Aankomende maand gaat het moeilijk worden omdat dochterlief EN zoonlief dan jarig zijn.
    Nu vieren we het wel in 1x maar met veel familie van ver wat blijft eten heb je zo toch een fikse uitgave post.
    We hebben een grote familie (ik heb nog 2 broers en 2 stiefzussen) alle getrouwd en kinderen dus we zitten zo op een feestje met 40 mensen (alleen familie)
    Maar goed, het is wel altijd weer gezellig!!

    welkom bij de blog-club trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is je blog leuk geworden! Handige man heb je hoor of heb je alles zelf uitgevogeld?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Manon

    Ik heb een paar dingen zelf uitgezocht, maar Pukman heeft behoorlijk geholpen. Allemaal plaatjes op Internet opgezocht en dat later toegevoegd.Het lijstje met blogs was ook een gevogel, maar het is allemaal gelukt. En ik ben er blij mee!!Bij mijn profiel staat nu ook een plaatje, maar bij de volgers sta ik als een onbekend iemand,jammer.Pukman is erg handig en erg lief, wij zijn tot laat doorgrgaan, terwijl hij toch weer om kwart over zes op moest staan.

    Puk

    BeantwoordenVerwijderen