dinsdag 24 augustus 2010

Klein maar fijn

Dat zei Pukman, toen wij net verkering hadden. Klein (1.58 m) ben ik nog steeds, maar fijn allang niet meer. En doordat ik niet zo groot ben, noemt Pukman mij Ukkepuk. En zo is de naam voor mijn Blog geboren. Tja.....  wat jaren ouder en na drie zwangerschappen, was er van mijn slanke figuurtje niet veel meer over. Ik zat er wel eens mee, maar Pukman niet. Heb ik nog meer om van te houden, zei hij. Heel lief gezegd, maar liefde maakt blind. Zoals ik gisteren al schreef, ik ben een enorme zoetekauw. Toen ik nog op school zat, ging ik in de pauze naar Jamin en gooide mijn brood weg. Niet gezond, ik weet het, maar op die leeftijd denk je daar niet aan. Ik kon eten wat ik wilde, maar ik kwam geen gram aan. Toen ik Pukman leerde kennen, had ik maatje 32!! Ik kocht ook wel eens op de kinderafdeling, maatje 167. Maar nadat de oudste geboren was, kwamen de kilo's er wel bij. En na drie kinderen zaten er heel wat kilo's bij. Want ik snoepte rustig door. De knop ging pas om, toen ik op een gegeven moment net zoveel woog, als tegen het einde van mijn tweede zwangerschap. Alleen ......ik was niet zwanger!! Toen ging ik lijnen. En ik begon in de vakantie, waar Pukman niet zo blij mee was. Ik ben toen wel 16 kilo afgevallen, alleen maar door gezond eten en niet meer snoepen. Maar in de loop der tijden sluipt het erin. Je word wat makkelijker en weer zwaarder. Op een gegeven moment ben ik gaan sporten. Niet omdat ik dat zo leuk vond, nee Pukman dacht, dat ik het wel leuk zou vinden. Want in die tijd bewoog ik weinig tot niet! Dan gaan wij samen, zei hij. Dus naar de sportschool. Na drie minuten dacht ik dat ik doodging. Tjee, wat zwaar.Maar het ging steeds beter en niet onbelangrijk, ik begon het steeds leuker te vinden. Dus ik ging vijf! keer per week naar de sportschool. Het is dat Pukman vond, dat er ook een rustdag tussen moest zitten, anders was ik zeker nog vaker gegaan. Een leuke bijkomstigheid was, dat ik binnen 3 maanden 10 kilo afviel. Pukman had de sportschool vrij snel gezien, maar ik bleef stug doorgaan. Op dit moment zit de klad er weer in en moet ik het weer oppakken. Ik heb een aantal blessures gehad en dan blijft het sporten ook liggen. Maar ik ga weer beginnen. En de les Zumba weer volgen. Want dat vind ik erg leuk.
Vanavond naar middelste zoon, gezellig op de koffie. Nu ga ik even wat in huis doen, want ik heb gisteren de hele dag achter de pc gezeten. Gisteravond zitten puzzelen om allerlei dingen toe te voegen, maar het is gelukt en ik ben er super blij mee.
Straks naar AH voor de tartaarjes, pindakaas van eigen merk(favoriet van Pukman) en kroepoek van Euroshopper.
Geniet van deze dag.

Puk

10 opmerkingen:

  1. En ben je nu dan slank? Want je sport toch nog steeds? Ik sport drie keer in de week om op gewicht te blijven niet omdat ik het leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Manon

    Ik ben niet echt slank. Maar doordat ik niet zo groot ben, lijk je snel wat dikker.Voor mijn lengte is 54 kilo een mooi gewicht en ik weeg nu 61 kilo. Ik voel mij daar niet prettig bij. Sinds april heb ik niet meer gesport en als je daarmee ophoud, kom je toch ook weer aan.

    Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja tuurlijk. Ik zal je ook toevoegen.
    Ik sport ook! Om die blubberbuik eindelijk eens strak te krijgen. :-)
    Moet zeggen dat het me tot nu toe aardig lukt. Hopelijk houd ik het vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, zo herkenbaar en dan ben ik pas 27 jaar en nog niet zwanger geweest! Ik ben nu in een jaar tijd 17 kilo afgevallen en er moet ngo meer af. Ik krijg nu al wel veel VEEL complimentjes en dat geeft de burger moed en doorzettingsvermogen.
    Alleen de sportschool vind ik vreselijk!! Dus ik doe aan zwemmen, rolschaatsen (als manlief mij naar het vlakke fietspas brengt) en veel fietsen!
    We pakken de draad weer op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk al die verhalen over afvallen.
    Gelukkig zit ik er nu midden in....en ik heb zo'n trek................

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Annemarie

    Knap, dat je 17 kilo bent afgevallen. En als je dan complimentjes krijgt, raak je daar erg door gemotiveerd. Hulde!

    Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe lief dat je man zegt dat hij nu meer heeft
    om van te houden!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey leuk: weer een bespaarder erbij! Ik ben ook dol op mijn schoonmoeder ;)
    Ik ben drie centimeter langer dan jij; ook een opdondertje dus! Wat een lieve naam 'ukkepuk'!

    Succes met sparen en met bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, goed zeg dat je dan volgehouden hebt in de sportschool! Ik ben er altijd vrij snel klaar mee en de mensen die zeggen dat ze er verslaafd aan zijn, begrijp ik vaak niet.

    Dus een en al respect!

    BeantwoordenVerwijderen