donderdag 4 november 2010

Een opgeruimd huis, een opgeruimd hoofd

Maar niet hier. Mijn huis is een rommeltje en mijn hoofd loopt om. Ik loop maar te malen en ben niet vooruit te branden. Het stof blijft maar dwarrelen, hoeveel ik ook stof, stofzuig, dweil.Het heeft geen nut. Het gruis ligt in de versterbanken. Het heeft weinig nut om aan de schoonmaak te gaan. En ik kan daar helemaal niet tegen. Ik hou van een opgeruimd huis en dat is nu ver te zoeken. Elke kamer staat vol.

Ik ben nog wel even bij de Lidl geweest. Kon nog net de spullen krijgen die ik wilde hebben. Het meeste was om 11 uur al uitverkocht. Ongelooflijk! Maar ik ben er blij mee.

Gisteren bij oudste zoon gegeten. Het was erg gezellig. Schoondochter was vrij, dus wij waren er om 3 uur. Gezellig wat drinken en kletsen. Ik was vorige week vergeten om een griepprik te halen, dus dat moest nu tussendoor. Gelukkig was het niet druk en ging het redelijk snel.

De feestdagen komen er ook weer aan. Wij vieren het dit jaar voor het eerst niet hier, maar bij oudste zoon. Het is ook wel eens leuk om weg te gaan. Ik zie altijd tegen die decembermaand op. Van mij mag november overgaan in jauari. Maar uiteindelijk vind ik de feestdagen wel gezellig.

De Kerstspullen liggen alweer in de winkel en Sinterklaas moet nog beginnen. Ze beginnen steeds vroeger.
Wij zetten dit jaar geen boom. Geen ruimte momenteel en wij vieren het toch niet hier. Volgend jaar weer.
Wij brengen het huis wel een beetje in kertstemming anders word het zo kaal.

Vinden jullie Kerst leuk of sla je de feestdagen het liefst over?

Liefs Puk

8 opmerkingen:

  1. Haha, Puk ik HAAT het. Echt vreselijk. Dat komt omdat ik dan altijd depressief ben, verleden jaar toevallig niet. Ik zou zo graag familie willen hebben maar die heb ik niet. Nou ja, ik heb ze wel. Ik heb ex-ouders en een ex-broer zeg maar. De familie van Willem doet er niet aan. En hoewel we ons saampjes altijd prima vermaken met elkaar wil het met kerst maar niet lukken.
    Veel liefs. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend dat je huis een zooitje is! Bedenk maar dat het dalijk allemaal lekker opgeknapt is! Ik zie ook altijd op tegen de feestdagen maar uiteindelijk vindt ik het altijd wel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind kerst altijd heerlijk gezellig, maar vooal de tijd ervoor.
    Het huis gezellig maken, lekker die kerstsfeer.

    GRoeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, dat lijkt me echt grappig. Bij je eigen kinderen kerst gaan vieren.

    Wij gaan elke kerst bij mijn pa en ma eten met opa en oma en mijn broertje + vrouw. Verder niets, want ik vind het echt onzin. Het is ook puur voor mijn opa en oma dat we er heen gaan.

    Succes met zin in schoonmaken krijgen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind kerst altijd gezellig, zolang er niets echt moet. We vieren meestal een dag bij mijn vader en zijn vrouw. Dan proberen mijn broers en familie er ook te zijn. Omdat wij allemaal erg verspreid over het land wonen is het altijd een gezellige boel. Het gaat dan om het samenzijn zonder dat er iemand jarig is ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb eerlijk gezegd geen zin in kerstavond met zussie etc dit jaar. We hebben ruzie. Nu echt heel erg erg.
    Maar ik kom er wel doorheen; kiezen op elkaar en me voorhouden dat ik het voor mijn ouders moet doen. Wel jammer vind ik eigenlijk zo was het niet voorheen ... Maar goed ik ben de oudste en verstandigste en zal opmerkingen over me heen laten komen. En de totale chaos die ze zal veroorzaken zoals altijd en alle (negatieve) aandacht die ze zal opeisen of van haar oudste die haar opvolgt in deze ....
    Tweede kerstdag ongedwongen eten bij schoonmoe en derde kerstdag pizza happen en vooral heel erg niet aan kerst doen.
    Vind de kerstboom opzetten met zoonlief wel altijd heel leuk. Zo'n ontzettende (gekregen derdehands) meuk uit de vorige eeuw dat het bijna hilarisch is. Ik doe het puur voor zoonlief. En dan luisteren we het eeuwige kerst-ceedeetje lekker eindeloos. En op mijn hokkie zet ik lekker een of andere metal-christmas cd aan tijdens het knutselen dat ik altijd veel doe in de kerstvakantie.
    Voor de kerst gaan we nog midweekje weg op uitnodiging van schoonmoe.
    Verder maak ik er weinig een punt van, van kerst. Ik koop niet eens een kerststol. Maar ik heb wel twee weken lang mijn favoriete mannen thuis!! Verheug!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik voel met je mee over je stoffige huis. Dat is inderdaad niet prettig.

    Als kind had ik een hekel aan Kerstmis, en als volwassene ook nog heel lang, maar nu vind ik het warempel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I do accept as true with all of the ideas you have introduced in your post.
    They're really convincing and can definitely work. Still, the posts are very short for starters. May you please lengthen them a bit from subsequent time? Thank you for the post.

    Here is my web blog augmenter ses vue youtube
    Also see my web site: avoir plus de vue sur youtube

    BeantwoordenVerwijderen