zondag 31 oktober 2010

Slaapkamerverhalen




De laatste keer dat wij de slaapkamer opgekapt hebben, is al weer wat langer geleden. In de loop der jaren heb ik wel wat dingen veranderd, de matrassen vernieuwd, maar verder is hij wel hetzelfde gebleven. Hij is knus en gezellig, veel lichte kleuren. Wij hebben ook een tv en dvd speler op de slaapkamer staan. Eigenlijk voor de sier, want wij kijken nooit tv boven. Het is nog een tv met een klein beeld, 37 cm. Nu is de vraag om , als hij opnieuw geschilderd is en de vloer vervangen, of wij ook een nieuwe tv kopen. Eentje van 66 cm of zo.

Maar dan denk ik weer : Wanneer kijken wij nou tv. Nooit eigenlijk. Ik heb inmiddels de stekkers er uit getrokken, al jaren. Er zijn mensen die vaak tv kijken in bed, of een boek lezen. Wij slapen al als wij ons kussen zien, dus al die dingen zijn aan ons niet besteed. Tel daar bij op, dat onze slaapkamer altijd fris is ( ik kan niet slapen in een warme kamer) en dan duik ik het liefst helemaal onder het dekbed. Ik lig altijd op mijn rechterzij in foetushouding. En dan zie je alleen nog mijn kruintje boven het dekbed uit. Heerlijk!! "Lig je weer in je holletje?", zegt Pukman altijd. En zo voelt het ook een beetje.

De tv staat op een tafel achter ons bed. Het ziet er mooi uit, maar het heeft eigenlijk geen nut. Hij staat nooit aan. In het verleden keek Pukman soms, maar ik kan dan niet slapen. Ik vind het prettig als het donker is en met het licht van de tv kon ik niet slapen. Geen succes dus.

Wij waren van plan om, nu de kinderen het huis uit zijn, van slaapkamer te veranderen.We hebben immers drie kamers over. En Pukman wilde dan zo'n grote tv aan de muur. Maar dat hoeft van mij niet. Wij kijken toch niet. Altijd wel van plan, maar uiteindelijk blijven wij beneden hangen.Pukman zapt meestal nog even en ik zit achter de laptop, blogjes lezen. Uiteindelijk is het al laat als wij ons bed opzoeken.

Nee, ik hoef geen andere slaapkamer en geen nieuwe tv. Het is goed zo.

Liefs Puk
 

8 opmerkingen:

  1. Hi, hi, slaapkamerverhalen daar smul ik van :)
    grapje natuurlijk!
    Mijn man kijkt af en toe TV. maar ik kan daar ook
    niet mee slapen, hij valt daar wel van in slaap
    en dan moet ik die Tv weer afzetten...brrr, niet
    leuk als het koud is...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier hangt er nog wel eentje in de slaapkamer, maar die wordt voornamelijk door onze dochter gebruikt en door man wanneer ik detectives kijk en hij eventjes sport wil kijken. Zelf kijken we nooit televisie in bed. Ik heb ook geen probleem met slapen en zou dus in slaap vallen terwijl de televisie aanstaat. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het schijnt trouwens helemaal niet goed voor je te zijn, een tv in je slaapkamer. Ik weet er het fijne niet van, maar iets met slaapritme verstoren e.d. Ik had het denk ook zo gelaten. Misschien zelfs de tv weggehaald; heb je extra ruimte en je gebruikt 'm toch niet. Scheelt ook weer afstoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelijk heb je, als je weet dat hem niet gebruikt, hoef je er ook niet één aan te schaffen.

    Ik heb mijn oude tv-tje in mijn slaapkamer staan, maar ik kijk boven ook nooit tv. Alleen als ik iets wil opnemen, dan gebruik ik die, want het oude tv-tje heeft nog een ingebouwde videorecorder. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met deze titel van je log krijg je vast nog veel meer bezoekers......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Puck nou ik heb vandaag een humeur om op te schieten hoor. Arme mr. X ik stelde al voor om ruzie te gaan maken maar hij wil niet, stom he? haha.
    Ik kijk zelden Tv beneden. Ja vanavond Grenzeloos Verliefd.
    Ik kan zo genieten van een film kijken in bed. Gedoucht, alles gedaan wat gedaan moest worden, geen kat of hond die aandacht wil. NIETS.
    Ik kijk ook nooit films waar relcames inzitten.
    Ik ben ervan overtuigd dat sowieso al die aparaten slecht zijn in huis laat staan in de slaapkamer.
    Lekker alles weg doen als ik jou was.
    liefs en fijne dag.
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kijk geen tv op de slaapkamer, maar wel dvd's op een kleine dvd-speler. Als ik geen zin meer heb, zet ik het uit. Ook de laptop gebruik ik soms (heb daar jammer genoeg geen interet) om van alles te bekijken wat ik op een usb heb staan, e-books, hadnwerkpatronen e.d. ik ben dat zelfs van plan vaker te gaan doen in de winter om zo energie uit te sparen. Ik blij onnoemelijk lang op en dat kost natuurlijk veel stroom als je de cv dan aanlaat. In bed kan ik die gewoon uit of heel laag zetten. Als er een tv stond, zou ik denk ik ook wel kijken ;-)

    Maar groot gelijk dat je niks verandert en het zo houdt zoals het is!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hebben een tv en een dvd recorder op de slaapkamer. Ik ben degene die regelmatig boven tv kijkt, mijn hoofdeind omhoog en dan heerlijk languit voor de tv. Dit doe ik als verkering een voetbalwedstrijd zit te kijken of een film die mij totaal niet boeit. Ik neem regelmatig dingen op en die kijk ik dan.
    In de vakantie gaat de dvd recorder mee naar het huisje en dan kijken we films. Meestal is er in de zomer niet veel op tv dus is dit handig.

    BeantwoordenVerwijderen